اخبار روز

ورود کشتی بزرگ چینی به منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین

ورود کشتی بزرگ چینی به منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین

۱۴:۴۴ ۱۷ تير ۱۴۰۳

جی تارلا، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین اعلام کرد که یک کشتی عظیم گارد ساحلی چین وارد منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین در دریای چین جنوبی شده است.

براساس گزارش آر تی، تارلا در پلتفرم ایکس نوشت: گارد ساحلی فیلیپین توانست با موفقیت حرکات کشتی غول پیکر CCG-۵۹۰۱ که ۱۶۵ متر طول دارد و متعلق به گارد ساحلی چین است را زیر نظر بگیرد.

او افزود: این کشتی در ابتدای ژوئیه امسال وارد منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین در مسیر آیونگین شول شد و سپس به سمت پانگانیبان حرکت کرد. سپس کشتی در حال حرکت به سمت رودخانه ایسکودا جایی که در حال حاضر لنگر انداخته بود، پیدا شد.

بین چین و فیلیپین و سایر کشور‌های منطقه بر سر مالکیت مجمع الجزایر اسپراتلی (نانشا) در دریای چین جنوبی اختلاف ارضی وجود دارد. این جزایر به دلیل منابع بیولوژیکی غنی، موقعیت استراتژیک بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام و ذخایر بالقوه نفت و گازشان متمایز می‌شوند. در سال ۲۰۱۶، دادگاهی در لاهه این منطقه را به عنوان یک منطقه اقتصادی انحصاری برای فیلیپین به رسمیت شناخت.

وضعیت دریای چین جنوبی نیز به دلیل عبور ناو‌های جنگی آمریکایی از این دریا دشوارتر شده است، وزارت خارجه چین آن را نقض قوانین بین المللی و تضعیف حاکمیت و امنیت چین توصیف می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا